loading...
شیمی نوین
آخرین ارسال های انجمن
امیرحسین قدیری بازدید : 649 یکشنبه 17 فروردین 1393 نظرات (0)

کوپلیمریزاسیون عبارتست از پلیمریزاسیون دو یا چند نوع مونومر و ایجاد مولکولهایی با بیش از یک نوع واحد ساختمانی ، که آنها را کوپلیمر می‌نامند. فرمول عمومی کوپلیمر را می‌توان به صورت .... A)n(B)m(C)p) نشان داد که C,B,A و غیره نشان دهنده واحدهای ساختمانی مختلف می‌باشند.


امیرحسین قدیری بازدید : 613 یکشنبه 10 فروردین 1393 نظرات (0)

عطرها موادی هستند که انسان‌ها برای اینکه خوش‌بو باشند و در نزد دیگران مقبول ، از آنها استفاده می‌کنند. عطرهایی که از مواد طبیعی بدست می‌آیند، مانند مشک آهوی ختن ، اندکند. اغلب این مواد ، از مواد شیمیایی و بصورت سنتزی تولید می‌شوند. با ساختار عطرها آشنا می‌شویم.



امیرحسین قدیری بازدید : 668 شنبه 24 اسفند 1392 نظرات (1)

منظور از پاک کننده‌ها (detergents) ، موادی هستند که ذره‌های چربی و چرک را از پارچه‌ها و یا اجسام دیگر بزدایند و در انواع مختلف تهیه می‌شوند. اولین ماده ای که به عنوان شوینده ساخته شد، صابون بود. از عمر صابون صدها سال می‌گذرد. آخرین دستگاه های صابون کشف شده ، مربوط به 2000 سال پیش است، 700 سال است که صابون‌سازی بطور صنعتی و به مقادیر زیاد ساخته می‌شود و 200 سال است که ساخت آن ، متحول گشته و به صورت کلاسیک و مدرن در آمده است.


امیرحسین قدیری بازدید : 653 چهارشنبه 21 اسفند 1392 نظرات (0)

شیشه ، مایعی می‌باشد که بسیار سرد شده است و در حرارتی پایین‌تر از نقطه انجماد آن ، در حالت مایع قرار دارد و بطور عمومی ، جسمی است شفاف که نور بخوبی از آن عبور می‌کند و پشت آن بطور وضوح قابل رویت می‌باشد.

شیشه از نظر ساختمان مولکولی در حالت جامد آرایش مولکولی نامنظم دارد. در درجه حرارت‌های بالا ، شیشه مثل هر مایع دیگری رفتار می‌کند. اما با کاهش دما ، گرانروی آن بطور غیر عادی افزایش می‌یابد و باعث می‌شود مولکول‌ها نتوانند در آرایشی که لازمه کریستال شدن است، قرار گیرند. به این ترتیب شیشه از نظر ساختمان مولکولی مانند مایعات نامنظم است، ولی این ساختمان غیر منظم ، دیگر متحرک نیست.


امیرحسین قدیری بازدید : 496 یکشنبه 04 اسفند 1392 نظرات (0)

فناوری نانو، عرصه نوظهوری است كه هم زمان با افزایش سهم آن در اقتصاد و زندگی، مانند هر فناوری دیگری می تواند خطراتی را برای محیط زیست و انسان دربرداشته باشد. ویژگی های وابسته به سطح و اندازه بسیار كوچك نانو ذره ها و نانو مواد سبب جابه جایی آسان آن ها می شود و شاید همین ویژگی است كه اثرهای زیان بار احتمالی را بر سلامت انسان ها، جانوران و محیط زیست وارد میكند.


امیرحسین قدیری بازدید : 706 شنبه 26 بهمن 1392 نظرات (0)

زنجبیل (زنجفیل) به عنوان گیاهی دارویی از زمان های دور كاربرد داشته است. ارزش دارویی این گیاه به مقدار تركیب های سوزاننده و اسانس های موجود در آن بستگی دارد. از جمله اثرهای درمانی زنجبیل میتوان به خواص ضدقندخون، كاهنده كلسترول، تحریك دستگاه ایمنی و پاد اكسندگی آن اشاره كرد. در این مقاله، تركیب های شیمیایی كه مسئول خواص درمانی زنجبیل هستند و اثرهای درمانی آن مورد بررسی قرار می گیرد.


امیرحسین قدیری بازدید : 542 شنبه 26 بهمن 1392 نظرات (1)

بازیافت، یکی از روش های سودمند در جمع آوری مواد است. صنعت بازیافت افزون بر صرفه جویی در منابع اقتصادی و صنعتی، كمك شایانی به حفظ محیط زیست میكند. برای بازیافت و بهینه انجام شدن آن به تلاش صاحبان صنایع، سازمان های مرتبط و كمك مردم نیاز است.

به دلیل كاربرد گسترده آلومینیم در صنعت مانند صنایع غذایی، سازه های مقاوم، هوانوردی و ترابری، بازیافت آن مهم و ضروری است. در برخی كشورها با جمع آوری آلومینیم های قراضه و حمل آن به كارخانه های بازیافت، دوباره آن را طی مراحل ذوب تا پالایش به دست می آورند.


امیرحسین قدیری بازدید : 739 جمعه 18 بهمن 1392 نظرات (2)

داروها خانواده ای از مواد شیمیایی هستند؛ بنابراین، مصرف آن ها به مقدار مناسب نكته حساس و مهمی است. برخی از داروها كه عوارض جانبی چندانی ندارند به طور آزاد و بدون نیاز به نسخه پزشك در دسترس همه افراد قرار میگیرند؛ در حالیكه اگر به مقدار مصرف مجاز آن ها توجه نشود، میتوانند آسیب های جدی در پی داشته باشند. پاراستامول كه با نام تجاری استامینوفن عرضه میشود یكی از این داروهاست.


تعداد صفحات : 12

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • دعوت به همکاری

    خبرنامه

    برای اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه شیمی نوین عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود.

    در مستطیل اول نام و در مستطیل دوم ایمیل خود را وارد کنید.




    دانلود نوار ابزار شیمی نوین
    Get our toolbar!
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1107
  • کل نظرات : 208
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 11043
  • آی پی امروز : 55
  • آی پی دیروز : 53
  • بازدید امروز : 81
  • باردید دیروز : 116
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 566
  • بازدید ماه : 6,794
  • بازدید سال : 38,242
  • بازدید کلی : 1,585,429
  • کدهای اختصاصی