loading...
شیمی نوین
آخرین ارسال های انجمن
امیرحسین قدیری بازدید : 619 شنبه 05 بهمن 1392 نظرات (0)

از آنجا كه كاتالیزگرها در انجام واكنش های شیمیایی حضوری موفق و سودمند داشته اند پژوهش هایی برای استفاده هرچه بهینه تر از این مواد انجام می گیرد. تلاش برای رفع كاستی هایی همچون انحلال ناپذیربودن یا عدم تحرك لازم كاتالیزگر هنگام انجام واكنش، كم بودن طول عمر و پایداری آن، معرفی كاتالیزگرهای جدید و مناسبی را زمینه سازی كرده اند. چنانكه در آغاز هزاره سوم میلادی، شیمیدانان با الهام از روش كروماتوگرافی لایه نازك به راهكاری تازه در این عرصه دست یافتند كه منجر به تولد گروه جدیدی از كاتالیزگرها با عنوان كاتالیزگرهای بین فاز شد.


آرمین افراز بازدید : 319 پنجشنبه 03 بهمن 1392 نظرات (0)
شرکت پتروشیمی بندرامام، به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود در واحدهای بهره برداری طبق مقررات اشتغال نیروی انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعتی و ویژه اقتصادی، دعوت به همکاری می نماید:



امیرحسین قدیری بازدید : 726 چهارشنبه 02 بهمن 1392 نظرات (0)
جستجوی شغل به صورت آنلاین تبدیل به یکی از چیزهای نرمال زندگی و دنیای تکنولوژی شده است. مردم دیگر ترجیح می دهند در اینترنت دنبال کار بگردند. با آنکه سایت های کاریابی در ایران در مقایسه با کشورهای دیگر زیاد نیستند، ولی همان تعداد سایت های کم نیز سایت های بسیار خوبی هستند که فرصت هایی عالی در اختیار جویندگان کار در ایران می گذارند.

امیرحسین قدیری بازدید : 1933 یکشنبه 29 دی 1392 نظرات (1)
نرم‌افزار گوسین یک برنامهٔ کامپوتری است که اولین نسخهٔ آن در سال ۱۹۷۰ توسط جان پاپل و گروه تحقیقاتی وی در دانشگاه کارنگی ملون با عنوان گوسی ۷۰ منتشر شد.
این برنامه که از جمله نرم‌افزارهای شیمی محاسباتی است قادر به پیشگویی انواع خواص مولکول‌ها و واکنش‌ها مانند رسم ساختار بهینه مولکول‌ها، انرژی‌های پیوندی و واکنش، مکانیسم واکنش، انرژی ساختارهای حالت‌های گذار، طیف IR و NMR، اوربیتال‌های مولکولی، بارهای اتمی و مومنتوم چند قطبی، الکترون خواهی و پتانسیل یونیزاسیون، قابلیت پلاریزاسیون، پتانسیل‌های الکتروستاتیک و دانسیته الکترون، فرکانس‌های ارتعاشی و خواص ترموشیمیایی می‌باشد.
با استفاده از نرم‌افزار گوسین در کنار نتایج تجربی و یا به تنهایی، می‌توان وضعیت مولکول و واکنش‌ها و مکانیسم آن را شبیه‌سازی کرد.


امیرحسین قدیری بازدید : 385 شنبه 28 دی 1392 نظرات (0)

ﭼﺮا ﺑﺮﺧﯽ ﻣﺮدم ﺑﯽ وﻗﻔﻪ در زﻧﺪﮔﯽ ﺷﺎﻧﺲ ﻣﯽ ﺁورﻧﺪ در ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺳﺎﻳﺮﻳﻦ همیشه ﺑﺪﺷﺎﻧﺲ هستند؟ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺑﺮاﯼ ﺑﺮرﺳﯽ ﭼﻴﺰﯼ ﮐﻪ ﻣﺮدم ﺁن را ﺷﺎﻧﺲ ﻣﯽ ﺧﻮاﻧﻨﺪ، دﻩ ﺳﺎل ﻗﺒﻞ ﺷﺮوع ﺷﺪ.

اﻓﺮاد ﺑﺪﺷﺎﻧﺲ ً ﻋﻤﻮﻣﺎ ﻋﺼﺒﯽ ﺗﺮ از اﻓﺮاد ﺧﻮش ﺷﺎﻧﺲ هستند و اﻳﻦ ﻓﺸﺎر ﻋﺼﺒﯽ ﺗﻮاﻧﺎﻳﯽ ﺁﻧﻬﺎ در ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻓﺮﺻﺖ های ﻏﻴﺮﻣﻨﺘﻈﺮﻩ را ﻣﺨﺘﻞ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. در ﻧﺘﻴﺠﻪ، ﺁﻧﻬﺎ ﻓﺮﺻﺖ هاﯼ ﻏﻴﺮﻣﻨﺘﻈﺮﻩ را ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺗﻤﺮﮐﺰ ﺑﻴﺶ از ﺣﺪ ﺑﺮ ﺳﺎﻳﺮ اﻣﻮر از دﺳﺖ ﻣﯽ دهند.

ﺑﺮاﯼ ﻣﺜﺎل وﻗﺘﯽ ﺑﻪ ﻣﻬﻤﺎﻧﯽ ﻣﯽ روﻧﺪ ﭼﻨﺎن ﻏﺮق ﻳﺎﻓﺘﻦ ﺟﻔﺖ ﺑﯽ ﻧﻘﺼﯽ هستند ﮐﻪ ﻓﺮﺻﺖ هاﯼ ﻋﺎﻟﯽ ﺑﺮاﯼ ﻳﺎﻓﺘﻦ دوﺳﺘﺎن ﺧﻮب را از دﺳﺖ ﻣﯽ دهند. ﺁﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﻗﺼﺪ ﻳﺎﻓﺘﻦ ﻣﺸﺎﻏﻞ ﺧﺎﺻﯽ روزﻧﺎﻣﻪ را ورق ﻣﯽ زﻧﻨﺪ و از دﻳﺪن ﺳﺎﻳﺮ ﻓﺮﺻﺖ هاﯼ ﺷﻐﻠﯽ ﺑﺎز ﻣﯽﻣﺎﻧﻨﺪ.

اﻓﺮاد ﺧﻮش ﺷﺎﻧﺲ ﺁدم هاﯼ راﺣﺖ ﺗﺮ و ﺑﺎزﺗﺮﯼ هﺴﺘﻨﺪ، در ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺁﻧﭽﻪ را در اﻃﺮاﻓﺸﺎن وﺟﻮد دارد و ﻧﻪ ﻓﻘﻂ ﺁﻧﭽﻪ را در ﺟﺴﺘﺠﻮﯼ ﺁﻧﻬﺎ هستند ﻣﯽ ﺑﻴﻨﻨﺪ.


امیرحسین قدیری بازدید : 380 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

روی از عنصرهایی است که برای بقا و سلامتی انسان ضروری است. کمبود روی در جانوران، موجب افزایش وزن می شود. روی در انسولین وجود دارد و در واقع یک ماده معدنی اصلی و کمیاب است که پس از آهن، بیشترین مقدار را در بدن دارد. روی در ماهیچه ها ذخیره می شود، در سلول های سفید و سرخ خون، پرده شبکیه در چشم، استخوان ها، پوست، کلیه، کبد و لوزالمعده نیز وجود دارد. غده پروستات از بیشترین مقدار روی در بدن، برخوردار است.


امیرحسین قدیری بازدید : 319 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

پژوهشگران در اسپانیا موفق به ساخت ترازوی بسیار دقیقی شده اند؛ ترازویی که می تواند وزن یک پروتون را تعیین کند.

وزن اجسام، نشان دهنده ارزش آن هاست اما با ترازوهای فعلی امکان توزین برخی اجسام وجود ندارد. اگر بتوان ترازویی ساخت که نه تنها بتواند وزن اتم ها را تعیین کند بلکه واحدهای سازنده اتم را نیز وزن کند، ابزاری بسیار سودمندی برای تشخیص مقدارهای بسیار کم از هر ماده در اختیار خواهد بود. با چنین ابزاری، پژوهشگران می توانند مولکول های بسیار شبیه به هم را نیز شناسایی کنند.



تعداد صفحات : 37

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • دعوت به همکاری

    خبرنامه

    برای اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه شیمی نوین عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود.

    در مستطیل اول نام و در مستطیل دوم ایمیل خود را وارد کنید.




    دانلود نوار ابزار شیمی نوین
    Get our toolbar!
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1107
  • کل نظرات : 208
  • افراد آنلاین : 174
  • تعداد اعضا : 11043
  • آی پی امروز : 377
  • آی پی دیروز : 303
  • بازدید امروز : 1,133
  • باردید دیروز : 607
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 1,740
  • بازدید ماه : 1,740
  • بازدید سال : 40,352
  • بازدید کلی : 1,587,539
  • کدهای اختصاصی