loading...
شیمی نوین
آخرین ارسال های انجمن
امیرحسین قدیری بازدید : 494 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (0)

پادشاهی دو شاهین کوچک به عنوان هدیه دریافت کرد. آنها را به مربی پرندگان دربار سپرد تا برای استفاده در مراسم شکار تربیت کند. 

 یک ماه بعد، مربی نزد پادشاه آمد و گفت که یکی از شاهین‌ها تربیت شده و آماده شکار است اما نمی‌داند چه اتفاقی برای آن یکی افتاده و از همان روز اول که آن را روی شاخه‌ای قرار داده تکان نخورده است. 

این موضوع کنجکاوی پادشاه را برانگیخت و دستور داد تا پزشکان و مشاوران دربار، کاری کنند که شاهین پرواز کند. اما هیچکدام نتوانستند. 

روز بعد پادشاه دستور داد تا به همه مردم اعلام کنند که هر کس بتواند شاهین را به پرواز درآورد پاداش خوبی از پادشاه دریافت خواهد کرد. 



امیرحسین قدیری بازدید : 2780 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (0)

سرویس کتاب‌های گوگل،کتابخانه‌ای پر از کتاب‌ها و مجلات است. برخی از این کتاب‌ها و مجلات را می‌توان به صورت کامل مطالعه نمود و برخی هم تعدادی از صفحات خود را برای مطالعه گذاشته‌اند ولی در هر حال، امکان دانلود بخشی از کتاب یا کل آن از طریق خود گوگل در اختیار کاربران قرار داده نمی‌شود.

 کسانی که نیاز شدید به دانلود این کتاب‌ها داشته‌اند (مثلاً برای پرینت کردن یا مطالعه در هنگامی که به اینترنت دسترسی ندارند)، می‌دانند که با حقه‌هایی مثل عکس گرفتن از صفحه نمایش یا بررسی cache مرورگر خود دنبال تصاویر اسکن شده صفحات کتاب (به فرمت png)، می توانیم همان صفحاتی که مشاهده میکنیم را یکی یکی ذخیره کنیم که البته کاری بسیار پر زحمت و زمان بر است.

در این پست روشی را معرفی میکنیم که دانلود کتابهای گوگل را برای شما راحت تر می کند. با استفاده از این روش می توانید تمام یا قسمت دلخواهی از کتابهایی که گوگل امکان مشاهده آنلاین آنها را به شما داده است، دانلود نمایید.



گوگل بوک Google Book

امیرحسین قدیری بازدید : 443 شنبه 15 تیر 1392 نظرات (0)
مرد جوانی، از دانشگاه فارغ التحصیل شد. ماه ها بود كه ماشین اسپرت زیبایی، پشت شیشه‏ های یك نمایشگاه به سختی توجهش را جلب كرده بود و از ته دل آرزو می كرد كه روزی صاحب آن ماشین شود. مرد جوان، از پدرش خواسته بود كه برای هدیه فارغ التحصیلی، آن ماشین را برایش بخرد. او می دانست كه پدر توانایی خرید آن را دارد.
 بالاخره روز فارغ التحصیلی فرا رسید و پدرش او را به اتاق مطالعه خصوصی اش فراخواند و به او گفت: ...

امیرحسین قدیری بازدید : 368 شنبه 15 تیر 1392 نظرات (0)
اگر به طول زندگی خود تا به امروز نگاه کنید، متوجه می شوید خیلی وقت ها بوده است که آرزو داشته اید شجاع تر باشید، بیشتر به خود اعتماد و کمتر احتیاط و دو دو تا چهار کنید تا بتوانید تغییرات مورد نظر را در زندگی خود به وجود بیاورید. خیلی از مردم این حسرت ها، ترس و آرزوها را دارند. بیشتر آنها معتقدند اگر زمان به عقب بر می گشت حتما با خطرپذیری بیشتری کار و زندگی می کردند.
اغلب اوقات می دانیم چه می خواهیم اما هنوز آن را انجام نداده ایم. چرا؟

امیرحسین قدیری بازدید : 430 شنبه 15 تیر 1392 نظرات (0)

کتون‌ها ترکیباتی هستند که در آنها ، گروه کربنیل به دو گروه آلکیل و یا آریل متصل است.

در کتون ها و آلدئیدها ، گروه کربونیل از یک پیوند δ و یک پیوند π تشکیل شده است که به‌علت عدم پخش یکنواخت بار در طول پیوند ، قطبی می‌باشد. انرژی پیوند کربونیل در آلدئیدها ، 176 کیلوکالری بر مول و در کتون‌ها 180 کیلوکالری بر مول می‌باشد. برای نامگذاری کتونها از پسوند اون (one) استفاده می‌شود.

امیرحسین قدیری بازدید : 365 چهارشنبه 12 تیر 1392 نظرات (0)
به کسب و کارهای موفق و با صداقت بنگرید تا مجموعه ای از ارزش ها را مشاهده کنید که در مقابل گذر زمان تغییری نکرده اند. در مورد ارزش هایی که در سازمان شما وجود دارند فکر کنید و ببینید چکار می توانید بکنید تا از آنها حمایت کنید.

اخلاق مبتنی بر یک سری ارزش های معنوی و وجدانی است. این ارزش ها باید مطلق باشند – یعنی باید آنها را آنقدر جدی بگیرید که بر منطق انسان، ضعف، غرور یا نقایص شخصی ارجحیت داشته باشند. وقتی چیزهای دیگر شکست می خورند، همیشه باید بتوانید به این ارزش های پایه برگردید تا شما را راهنمایی کنند. متأسفانه زندگی آنقدرها هم آسان نیست و همیشه اختلاف نظرهایی درباره ارجحیت بعضی ارزش ها بر ارزش های دیگر وجود دارد.

امیرحسین قدیری بازدید : 436 سه شنبه 11 تیر 1392 نظرات (0)
هیدرازین به فرمول N2H4 ، در صنعت کاربرد فراوانی دارد. اما همانند هر ماده شیمیایی دیگری ، کار با آن مستلزم رعایت اصول ایمنی و آزمایشگاهی است. با برخی از خطرات کار با هیدرازین و چگونگی مقابله با این خطرات آشنا می‌شویم.

امیرحسین قدیری بازدید : 391 یکشنبه 09 تیر 1392 نظرات (1)
پارک علم و فناوری خليج فارس (استان بوشهر) در راستای نيل به اهداف عمده ی خود همچون تأمين نيازهای دانشی و فناورانه صنايع مختلف و ايجاد ارتباط مؤثر و کارآمد بين دانشگاه و صنعت و همچنين بر اساس ماموريت و رسالت ملی خود که همانا شناسايی استعدادها، کشف ايده های نو، ايجاد ارتباط ميان پژوهشگران، نوآوران، فن آفرينان و صنعتگران، و ايجاد فضای رقابت و توسعه نوآوری، اقدام به برگزاری چهارمين جشنواره ملی دانايی خليج فارس  در تاريخ 28 و 29 آبان ماه 1392 می نمايد.

اين اقدام می تواند علاوه بر اعتلای نام خليج فارس در ميان مجامع علمی منطقه ای و بين المللی، گامی مهم در دستيابی به فناوری های پيشرو در صنايع مختلف، و تضمين کننده خود کفائی دانشی و پژوهشی در آينده ای نه چندان دور باشد.




امیرحسین قدیری بازدید : 867 یکشنبه 09 تیر 1392 نظرات (0)

شانزدهمین کنفرانس شیمی فیزیک ایران از هفتم تا نهم آبان ماه سال 1392 با همکاری گروه شیمی فیزیک دانشگاه مازندران و انجمن شیمی ایران در دانشگاه مازندران برگزار می شود. هدف از برگزاری این گردهمایی ایجاد فرصتی دیگر برای ارائه جدیدترین دستآوردهای علمی-پژوهشی در زمینه شیمی فیزیک و برقراری ارتباط بیشتر بین اساتید، دانشجویان و پژوهشگران به منظور تبادل نظر و ایجاد همکاری های علمی و همچنین ارتباط نهادهای دانشگاه و صنعت می باشد.



امیرحسین قدیری بازدید : 361 یکشنبه 09 تیر 1392 نظرات (0)
الکلها ، موادی این‌چنین مهم در شیمی آلیفاتیک ، نه‌تنها باید از نظر واکنشها بسیار گوناگون و تنوع‌پذیر باشند، بلکه به مقدار زیاد و با قیمت ارزان نیز باید قابل تهیه باشند. برای بدست آوردن الکلهای سبک که تکیه‌گاه سنتز آلی آلیفاتیک هستند، سه روش اصلی وجود دارد، روشهایی که می‌توانند همه منابع مواد آلی را مورد استفاده قرار دهند.


امیرحسین قدیری بازدید : 403 جمعه 07 تیر 1392 نظرات (0)

به یک مسئله فکر کنید که دوست دارید واقعاً درست شود. آیا باور دارید که درست می‌شود؟ شاید وقتش رسیده که اعتماد کنید.

واقعیت این است که همه چیز بالاخره درست می‌شود. زندگی بلد است از خودش مراقبت کند، چه شما بخواهید چه نخواهید. اگر نگاهی به زندگیتان بیندازید متوجه می‌شوید که همه اتفاق‌های آن در آخر درست شدند و به بهترین نتیجه رسیدند.


اعتماد یعنی نتیجه را فراموش کنید. باید باور کنید که اهداف و آرزوهایتان اگر اعتماد به تحقق آنها داشته باشید، به حقیقت می‌پیوندند. اعتماد مجانی است و اجازه می‌دهد زندگی مسیر خود را طی کند، حتی اگر از آینده واهمه داشته باشید. اگر فقط کمی بیشتر اعتماد می‌کردید، زندگیتان چطور بود؟


تعداد صفحات : 37

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • دعوت به همکاری

    خبرنامه

    برای اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه شیمی نوین عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود.

    در مستطیل اول نام و در مستطیل دوم ایمیل خود را وارد کنید.




    دانلود نوار ابزار شیمی نوین
    Get our toolbar!
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1107
  • کل نظرات : 208
  • افراد آنلاین : 94
  • تعداد اعضا : 11043
  • آی پی امروز : 319
  • آی پی دیروز : 144
  • بازدید امروز : 719
  • باردید دیروز : 191
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 3,185
  • بازدید ماه : 3,185
  • بازدید سال : 41,797
  • بازدید کلی : 1,588,984
  • کدهای اختصاصی