loading...
شیمی نوین
آخرین ارسال های انجمن
امیرحسین قدیری بازدید : 531 شنبه 12 اسفند 1391 نظرات (1)

چربی های دور کمر و ظاهر بدی که این چربی های اضافه به ترکیب بدن می دهند، ممکن است برای بسیاری از افراد آزار دهنده باشند. احتمالاً همه افراد دوست دارند کمری باریک، زیبا و منعطف داشته باشند. چنین خصوصیاتی علاوه بر اینکه نشان سلامتی فرد به حساب می آیند، مسلماً در ترکیب بندی بدن هم تاثیر گذار خواهند بود.

اما اگر شما هم یکی از افرادی هستید که از ترکیب کمر و پهلوهای خود راضی نیستید، دیگر نگران نباشید. برای رسیدن به اندام مورد نظر خود، کافی است در ادامه مطلب با ما همراه باشید.


small_waist_w.jpeg

امیرحسین قدیری بازدید : 646 چهارشنبه 09 اسفند 1391 نظرات (0)

حفاظت کاتدی یکی از روش‌های محافظت از خوردگی فلزات توسط کاتد قرار دادن سطح فلز در یک سلول الکتروشیمیایی است. فولاد گالوانیزه یک نمونه حفاظت کاتدی فولاد توسط اتصال روی به فولاد در گالوانیزاسیون است.

حفاظت کاتدی نخستین بار توسط همفری دیوی، در سال۱۸۲۴ میلادی، در شهر لندن و در میان سلسله مقالاتی که ایشان به انجمن سلطنتی ارائه می‌کردند مطرح گردید. بعد از یک سری آزمایشات موفق، اولین استفاده عملی از این فناوری جدید در همان سال و در رزم ناو اچ ام اس سمرینگ به وقوع پیوست. ....



امیرحسین قدیری بازدید : 577 چهارشنبه 09 اسفند 1391 نظرات (1)
از عملیات حفر چاه و اصابت آن به مخزن نفت، به دلیل فشار زیاد موجود در مخزن، جریان نفت به سوی دهانه خروجی چاه سرازیر می شود. این مرحله از استخراج که عامل آن فشار داخل خود مخزن است به بازیافت اولیه نفت موسوم است. در برداشت اولیه نفت ، از انرژی خود مخزن برای تولید نفت استفاده می شود. البته این بدان معنا نیست که اگر نفت خود به خود به سطح زمین نیاید، برداشت اولیه وجود نخواهد داشت،بلکه وقتی از پمپ برای بالا آوردن نفت استفاده میکنیم،در واقع هنوز در مرحله اول برداشت نفـــــــت قرار داریم.....

امیرحسین قدیری بازدید : 502 چهارشنبه 02 اسفند 1391 نظرات (0)
باشگاه خبرنگاران در این گزارش به برخی مشاغل پردرآمد در کشورمان اشاره کرده است.

باشکاه خبرنگاران می‌نویسد: دلایل بسیاری وجود دارند که باعث می‌شوند هیچ کس دوست نداشته باشد کسی از میزان دقیق دارایی‌اش باخبر شود؛ اینها تنها محدود به قشر پردرآمد جامعه هم نمی‌شود، اگر به دوروبرتان دقت کنید، حتی آدم‌های کم درآمد هم به طور دقیق به شما نمی‌گویند چقدر درآمد دارند!


امیرحسین قدیری بازدید : 519 سه شنبه 24 بهمن 1391 نظرات (1)
دیمتری ایوانویچ مندلیف دانشمند، شیمیدان بزرگ در فوریه 1834 در شهر «توبوسك» در سیبیری روسیه متولد شد او چهاردهمین فرزند خانواده بود پدرش مدیر مدرسه بود او پدر خود را در کودکی از دست داد. او در مدرسه توپولسک استعداد درخشان خود را در ریاضی و فیزیک نشان داد و عصرها بعد مدرسه در کارگاه شیشه گری به مادرش کمک می کرد مدتی بعد کارگاه شیشه گری آتش گرفت و همه سرمایه شان از دست رفت. دیمیتری برای یافتن شغل بهتر به سن پترزبورگ رفت و در آن جا به تدریس پرداخت در سال 1850 توانست بورس تحصیلی بگیرد و به تحصیل در رشته ریاضی، فیزیک و شیمی بپردازد.
.....

امیرحسین قدیری بازدید : 431 شنبه 21 بهمن 1391 نظرات (0)
ویروس سرماخوردگی مانند آتش در خانه و هر جایی توسعه پیدا می‌کند و هر که سر راهش باشد به آن گرفتار می‌شود. هرچقدر هم که در بهداشت شخصی وسواس داشته باشید، بازهم امکان ابتلا به سرماخوردگی وجود دارد. برای اینکه فضای خانه و یا محیط کارتان را میکروب‌زدایی کنید و ویروس های موجود را بکشید می‌توانید راههای زیر را در پیش بگیرید.

امیرحسین قدیری بازدید : 682 پنجشنبه 23 آذر 1391 نظرات (2)

تقریبا عده کثیری از ما هنگام برخورد با مشکلات تصمیم می گیریم تا بخوابیم و صبح روز بعد پس از بیدار شدن به رفع مشکل و تصمیم گیری راجع به آن بپردازیم. با این دید که یک خواب خوب مغز ما را برای تصمیم صبح آماده می کند و ما به راحتی می توانیم راجع به این موضوع راحت تر تصمیم بگیریم. اگر شما هم به همین روش اکتفا می کرده‌اید، بد نیست بدانید که تا به حال کار درستی را انجام داده اید و مطمئناً متوجه شده اید که بهتر از پس مشکلات بر آمده اید.

تحقیقی که در دانشگاه لنکستر انجام شده و آن را در ژورنال حافظه و شناخت نیز به چاپ رسانده اند، نشان می دهد که خوابیدن در هنگام برخورد با مشکلات و تصمیمات سخت سبب می شود تا شما بتوانید راحت تر آنها را حل کنید.


sleeping-on-difficult-problems-actually-helps-solve-them.jpeg


شاید به نظرتان این موضوع کاملا منطقی باشد و شما تا به حال بدون اینکه با دید علمی به آن برخورد کنید خودتان اینگونه مشکلات را حل می کردید. حالا اگر با تصمیمی دشوار روبرو هستید به جای اینکه با قدرت در اولین فرصت به سراغش بروید و یا اینکه آن را از ذهنتان دور کنید، بهتر است یک شب را راحت بخوابید و صبح روز بعد راجع به آن تصمیم بگیرید. بد نیست نگاهی به نتیجه تحقیق بیاندازیم:


امیرحسین قدیری بازدید : 792 یکشنبه 21 آبان 1391 نظرات (1)

تا به حال اتفاق افتاده که در طول روز یک ساعت وقت اضافه داشته باشید و ندانید با وقتتان چه کنید؟
هر چند زیاد خوشایند نیست که همه چیز با زمان سنجیده شود، اما به هر شکل عمر ما را بر پایه زمان می سنجند. ما در مسابقات ورزشی دقیقه ها و ثانیه ها را ثبت می کنیم. سرعت گذر زمان وقتی که از آن لذت می برید زیاد می شود و زمانی که در یک قرار ملاقات کسل کننده نشسته اید به کندی می گذرد. قدرتی برای کنترل زمان وجود ندارد و این موضوع چندان چیز جالبی نیست. اما هیچکس از یک ساعت وقت اضافه در طی روز بدش نمی آید.



extratime-salemzi.jpg

امیرحسین قدیری بازدید : 744 دوشنبه 01 آبان 1391 نظرات (1)

برخی آبمیوه ها یا نوشیدنی ها، ممکن است برای سلامتی مفید و حتی ضروری باشند. اما چنانچه افراد در حال مصرف دارو باشند، آیا مصرف همزمان داروها و این نوشیدنی های مفید در اثرگذاری داروها تغییری ایجاد نمی کند؟ پاسخ به این سوال قطعی نیست.
نتایج تحقیقات مختلف نشان داده نوشیدنی هایی مانند آبمیوه ها، شیر، چای و … می توانند در تاثیرگذاری داروهای مصرفی افراد تداخل ایجاد کنند، اثر دارو را کاهش دهند و حتی خطراتی را برای فرد به همراه داشته باشند.


juice-affect-my-medicine-salemzi-1.jpeg


در این مطلب برخی نوشیدنی ها که بیشترین تاثیر را بر داروهای مصرفی افراد دارند، بررسی شده اند.

امیرحسین قدیری بازدید : 865 دوشنبه 24 مهر 1391 نظرات (0)
به یاری خداوند متعال اولین همایش ملی شیمی به منظور فراهم نمودن زمینه مناسب جهت ارائه آخرین دستآوردهای علمی و پژوهشی و صنعتی دانشجویان، اساتید دانشگاهها ، پژوهشگران و کلیه فرهیختگان این حوزه در زمینه های مختلف علم شیمی به ویژه زمینه های مرتبط با نانوفناوری در شیمی سبز در بیستم اسفند ماه 1391 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق (قیامدشت) برگزار خواهد شد. لذا از کلیه دانشجویان، اساتید دانشگاه ها، پژوهشگران، متخصصین و محققین صنایع جهت شرکت در این همایش دعوت به عمل می آید.

امیرحسین قدیری بازدید : 771 یکشنبه 23 مهر 1391 نظرات (2)

امروزه در زندگی مدرن، شاهد فعالیت کمتر انسان ها هستیم. ممکن است ساعت ها بدون حرکت در مکانی بنشینیم و به تماشای تلویزیون بپردازیم و یا در حال گشت و گذار در اینترنت باشیم. زندگی بدون فعالیت هم نمی تواند بدون عوارض باشد. عوارضی همچون اضافه وزن، خستگی مفرط و مشکلات جسمی و روحی از این دسته اند. بر طبق مطالعات انجام شده، افراد فعال نه تنها سالم تر از دیگر افراد هستند، بلکه آنها از زندگی شادی برخوردارند.


be-more-active-salemzi.jpg


با به کار گیری این ۲۵ نکته، می توانید در زندگی فعال تر باشید.


امیرحسین قدیری بازدید : 768 چهارشنبه 05 مهر 1391 نظرات (0)

عادت های بد از عوامل منفی در زندگی هستند. اغلب آنها -خواسته یا نخواسته- موانعی برای پیشرفت در امور به حساب می آیند. مواردی مانند عادت های بد غذایی، مصرف سیگار، اعتیاد به اینترنت، خواب نامنظم و … از این دست هستند. تغییر این موارد ساده نیست و ممکن است خود شما در تلاش برای تغییر یا حذف یک عادت بد، بارها شکست خورده باشید.



change-habits-salemzi-9287483.jpg


اما آیا راه حلی برای رفع این مشکل وجود دارد؟ آیا می توانیم راهی برای جایگزین کردن عادت های خوب پیدا کنیم؟

در ادامه این مطلب، برخی روش ها که می توانند در تغییر دادن یک عادت به ما کمک کنند با شما به اشتراک گذاشته ایم که مطمئناً با مطالعه آنها تجارب مفیدی را کسب خواهید کرد.

محسن ثانی بازدید : 4868 پنجشنبه 30 شهریور 1391 نظرات (2)

دانشگاه آزاد اسلامی پردیس علوم و تحقیقات گلستان از بین فارغ التحصیلان و دانشجویان دوره دکترا در رشته های ذیل هیات علمی می پذیرد .


استخدام کارشناس شیمی

امیرحسین قدیری بازدید : 835 سه شنبه 28 شهریور 1391 نظرات (1)

استرس دارید؟ احساس می کنید کارهای عقب مانده‌ی زیادی دارید؟ دلتان می خواهد برای پیدا کردن آرامش به جزیره ای دور افتاده فرار کنید؟


5-tips-to-find-serenity-in-your-busy-life.jpg


مدیتیشن تکنیکهای ساده ای را به ما می آموزد که می تواند شرایط سخت را به اوقات خوش و مفرحی تبدیل کند. درادامه مطلب برخی راههای ساده برای یافتن آرامش در زندگی را به شما پیشنهاد می کنیم:

محسن ثانی بازدید : 935 سه شنبه 28 شهریور 1391 نظرات (0)

یک شرکت مهندسی واقع در پاسداران در زمینه پروژه های آب و فاضلاب از علاقمندان در زمینه های زیر جهت پروژه های خود در بخش طراحی و اجرا استخدام می نماید.


استخدام کارشناس شیمی

محسن ثانی بازدید : 950 یکشنبه 26 شهریور 1391 نظرات (0)

یک شرکت فعال در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی جهت تکمیل کادر نیروی انسانی  متخصص خود در مناطق نفتی جنوب کشور، از بین فارغ التحصیلان دانشگاه ها و موسسات آموزشی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سراسر کشور در رشته های ذیل  از داوطلبین واجد شرایط استخدام می نماید :


استخدام کارشناس شیمی

امیرحسین قدیری بازدید : 725 دوشنبه 20 شهریور 1391 نظرات (1)

رابطه سالم نیازمند توجه و مراقبت است، به مانند بذری که پس از کاشته شدن نیاز به مواظبت و نگهداری دارد تا به بار نشیند، رابطه نیز درصورت توجه و عشق ورزیدن طرفین، به رشد و شکوفایی می رسد.

این پنج نکته به شما کمک می کند تا از اصولی که رابطه تان بر آن بنا شده اطمینان حاصل کنید و یا با رعایت آن ها، رابطه تان را قوی تر نمایید.



Five-Relationship-Tips-salemzi.jpg



محسن ثانی بازدید : 854 چهارشنبه 15 شهریور 1391 نظرات (0)

یک شرکت در زمینه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی نیاز به یک نفر حسابدار (آقا) مجرب در محل دفتر مرکزی با شرایط زیر دارد.


استخدام کارشناس شیمی

تعداد صفحات : 37

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • دعوت به همکاری

    خبرنامه

    برای اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه شیمی نوین عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود.

    در مستطیل اول نام و در مستطیل دوم ایمیل خود را وارد کنید.




    دانلود نوار ابزار شیمی نوین
    Get our toolbar!
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1107
  • کل نظرات : 208
  • افراد آنلاین : 90
  • تعداد اعضا : 11043
  • آی پی امروز : 267
  • آی پی دیروز : 144
  • بازدید امروز : 478
  • باردید دیروز : 191
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 2,944
  • بازدید ماه : 2,944
  • بازدید سال : 41,556
  • بازدید کلی : 1,588,743
  • کدهای اختصاصی