loading...
شیمی نوین
آخرین ارسال های انجمن
امیرحسین قدیری بازدید : 623 شنبه 10 فروردین 1392 نظرات (1)
انرژی یونش مقدار انرژی لازم برای جدا کردن یک الکترون از یک اتم در حالت گازی و تبدیل آن به یون مثبت (کاتیون) در حالت گازی را انرژی یونش یا یونیزاسیون می‌گویند. که اولین انرژی یونش است. اگر دومین الکترون را از اتم جدا شود. انرژی یونش گویند. و به همین صورت سومین، چهارمین، و... انرژی یونش تعریف می‌شود عوامل موثر به مقدار انرژی یونش عبارت‌اند از: ۱- n یا عددکوانتومی اصلی ۲- با موثر هسته (B)
انرژی نخستین یونش کمتر از انرژی یونش بعدی است و به همین صورت تا آخر.



حجم فایل: 501  KB ||| زبان : انگلیسی

امیرحسین قدیری بازدید : 734 شنبه 10 فروردین 1392 نظرات (0)
ابوبکر محمّد زَکَریای رازی (۲۵۱ ه.ق. – ۳۱۳ ه.ق.) پزشک، فیلسوف و شیمی‌دان ایرانی که آثار ماندگاری در زمینهٔ پزشکی و شیمی و فلسفه نوشته است و به‌عنوان کاشف الکل و جوهر گوگرد (اسید سولفوریک) مشهور است.
به گفته جرج سارتن، پدر تاریخ علم، رازی «بزرگ‌ترین پزشک اسلام و قرون وسطی بود.» این دانشمند ایرانی از آن‌جا که کتاب‌های خود را به زبان عربی می‌نوشت، نزد غربیان به جالینوس عرب نیز مشهور بوده‌است.
به پاس زحمات فراوان رازی در داروسازی روز پنجم شهریورماه (۲۷ اوت)، روز بزرگداشت زکریای رازی شیمی‌دان بزرگ ایرانی و روز داروسازی نام‌گذاری شده است.

امیرحسین قدیری بازدید : 371 چهارشنبه 07 فروردین 1392 نظرات (0)

اعضای یک خانواده خوشحال، سالم و سرخوش، همگی به یک اندازه در این شادی نقش دارند. اما اگر تصور می‌کنید خانواده تان به اندازه کافی شاد نیست، در اینجا چند اصل پایه در این خصوص، که توسط کارشناسان توصیه شده را مطالعه و سعی کنید آنها را در محیط خانه و خانواده خود اجرا کنید.



happiness-family-salemzi-4691765.jpeg

امیرحسین قدیری بازدید : 1061 سه شنبه 06 فروردین 1392 نظرات (1)
شیمی‌درمانی یکی از روش‌های درمان سرطان و یا تخفیف موقت آن با استفاده از برخی داروهای خاص است که در اصطلاح پزشکی به آنها شیمی درمانی گفته می‌شود. کار اصلی این داروهای خاص از بین بردن عضو بیمار بدون صدمه به بافتهای مجاور آن است.این نوع از درمان اثراتی هم بر روی سلول‌ها و بافت‌های بدن دارد. یکی از اثرات این درمان ریزش موهای بدن و خشک شدن پوست است.
شیمی درمانی یک شیوه رایج در معالجه بیماری‌هاست که سلول‌ها و بخصوص سلول‌های میکروارگانیسم‌ها و سلول‌های سرطانی را با استفاده از داروهای شیمیای و مواد شیمیایی از بین می‌برد. معنی شیمی درمانی تنها به داروهایی که برای درمان غدد سرطانی استفاده می‌شود محدود نمی‌شود بلکه آنتی بیوتیک‌ها را نیز در بر می‌گیرد.




حجم فایل: 453  KB ||| زبان : فارسی

امیرحسین قدیری بازدید : 5325 سه شنبه 06 فروردین 1392 نظرات (1)
دانشگاه یزد به منظور ارتقاء سطح علمی و فکری پژوهشگران کشور و ایجاد محیط مناسب برای برقراری ارتباطات علمی و تبادل افکار شانزدهمین کنگره شیمی ایران را  با حضور فرهیختگان، پژوهشگران و علاقمندان این رشته در تاریخ 16 الی 18 شهریور 1392 برگزار می‌نماید. از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور، پژوهشگران صنعت و دانشجویان تحصیلات تکمیلی  برای شرکت در این کنگره صمیمانه دعوت به عمل می‌آید.

امیرحسین قدیری بازدید : 1023 جمعه 02 فروردین 1392 نظرات (0)
کشش سطحی (به انگلیسی: Surface tension)‏ ویژگی‌ای در مایع‌ها است که باعث می‌شود لایه بیرونی آن‌ها به صورت ورقه‌ای کشسان عمل کند. این همان ویژگی‌ای است که موجب ربایش دو سطح مایع به یکدیگر می‌شود؛ مانند دو قطرهٔ آب که همدیگر را می‌ربایند و قطرهٔ بزرگ‌تری می‌سازند. کشش سطحی کمیتی است که بعد نیرو در واحد طول یا انرژی در واحد سطح دارد و در فیزیک معمولاً با gamma نشان داده می‌شود. کشش سطحی را همچنین می‌توان مقدار کار لازم برای ایجاد واحد سطح مشترک جدید در نظر گرفت.


حجم فایل: 3.3 MB ||| زبان : انگلیسی

امیرحسین قدیری بازدید : 1344 جمعه 02 فروردین 1392 نظرات (0)
دانشگاه حکیم سبزواری با همکاری انجمن شیمی ایران پانزدهمین کنفرانس شیمی معدنی ایران را در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 12 و 13 شهریورماه 1392 در دانشکده علوم پایه برگزار خواهد نمود. هدف از  برپايي اين گردهمايي علمي، ایجادفرصتي مناسب براي ارائه آخرين و جدیدترین دستاوردهاي علمي -پژوهشي درزمينه شيمي معدني و  برقراري ارتباط علمي بيشتر و بهتر بين پژوهشگران وهمچنین نهادهاي پژوهشی و صنعتی کشور عزیزمان می باشد. لذا دبیرخانه کنفرانس از  كليه استادان، دانشجويان وپژوهشگران، متخصصين دانشگاهي، مراكزپژوهشي وصنايع شيميايي جهت شركت دراين گردهمايي علمي دعوت به عمل مي آورد.

 

امیرحسین قدیری بازدید : 861 پنجشنبه 01 فروردین 1392 نظرات (0)

این سمینـار جهت آشنایی هر چه بیشتر متخصصین شیمی آلی کشور با آخرین دستاوردهای علمی، گستــرش و تقویت ارتباطات علمی بین مـراکز تحقیقاتی، دانشــگاهی و صنعتی در زمینـــه های مختلف به شرح زیر برگزار می شود.



امیرحسین قدیری بازدید : 669 پنجشنبه 01 فروردین 1392 نظرات (0)
تاریخ شیمی از آغاز تاکنون با صنعت رابطه‌ای مستقیم داشته‌است. در ابتدای دوران مدرن در اروپا، شیمی از ترکیب دانسته‌های باستان با فعالیت‌های دانشمندان مسلمان در قرون وسطی توسعه یافت. سپس شیمی در کنار فیزیک توانست ماهیت درونی مواد را شرح دهد. امروزه شیمی دانشی بسیار پیچیده‌است که بخش‌های زیادی با اهداف متنوع در زمینه‌های مختلف فناوری دارد.




تعداد صفحات: 15 ||| حجم فایل: 1.7 MB ||| زبان : انگلیسی


امیرحسین قدیری بازدید : 398 یکشنبه 27 اسفند 1391 نظرات (0)
قرارگیری در معرض سر و صدای بلند ناشی از انفجار ترقه و مواد منفجره در چهارشنبه سوری از علل اصلی بروز آسیب‌های شنوایی در نوجوانان و جوانان است.


امیرحسین قدیری بازدید : 602 جمعه 25 اسفند 1391 نظرات (0)
گندزدایی آب آشامیدنی با هدف انهدام عامل‌های میکروبی بیماری‌زا، کنترل میکروارگانیسم‌های مزاحم، ممانعت از رشد مجدد میکروبی در شبکه‌های آب‌رسانی و حذف یا تقلیل رنگ، طعم و بوی آب به انجام می‌رسد. نیل به موفقیت در این امر، تمهیدهای ویژه‌ای از حوضه‌ی آبریز تا مصرف‌کننده را طلب می‌کند و نخستین شرط تحقق آن، پیش‌بینی تمهیدهای مدیریتی و فنی برای ممانعت و یا تقلیل ورود آلاینده‌ها به منابع آب است.

امیرحسین قدیری بازدید : 1336 جمعه 25 اسفند 1391 نظرات (0)
تصفیه آب (Water purification)‏، به فرآیندهایی گفته می‌شود که طی آن مواد شیمیایی نامطلوب، آلاینده‌های بیولوژیکی، جامدات معلق و گازها از آب آلوده حذف می‌شوند، تا قابل آشامیدن یا مصرف کشاورزی گردد. به طور کلی روش‌های مورد استفاده عبارتند از فرآیندهای فیزیکی مانند فیلتراسیون، ته‌نشینی، تقطیر و فرآیندهای زیستی مانند فیلترهای شنی و ماسه‌ای کند، کربن اکتیو (زغال فعال) و فرایندهای شیمیایی مانند کلرزنی، دفلوکولانت، استفاده از تابش الکترومغناطیسی مانند اشعه ماوراء بنفش.

فرآیند تصفیه آب ممکن است به کاهش غلظت ذرات معلق یا ذرات محلول در آب از جمله ذرات سوسپانسیون، انگل‌ها باکتری‌ها، جلبک‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و طیف وسیعی از مواد محلول و ذرات معلق موجود در آب منجر شود.

روشهای تصفیه اب عبارتند از: -تقطیر -زلال سازی -میکروفیلتراسیونMF -اولترا فیلتراسیونUF اشعه ماوراء بنفشUV -اسمز معکوسRO از برندهای معروف دستگاههای تصفیه اب میتوان به موارد زیر اشاره کرد: WaterSafe .king water.softwater.artec.sosafe و.....

امیرحسین قدیری بازدید : 923 پنجشنبه 24 اسفند 1391 نظرات (1)
کومارین (به انگلیسی: Coumarin)‏ یک ترکیب شیمیایی با شناسه پاب‌کم ۳۲۳ است. کومارین از محصولات متابولیسم ثانویه رایج در شیره واکوئلی است . کومارین ترکیبی از خانواده مواد فنلی رایج در گیاهان است . این مواد فنلی از نظر فیزیولوژیکی فعال هستند و بر یاخته های زنده اثرات سمی دارند که بصورت اختلال در تقسیم هسته ای و رشد ، بازدارندگی آنزیم هایی مثل آمیلازها یا ساکارازها (انورتازها)می باشد . کومارین در گیاهان علوفه ای تیره نخود اهمیت زیادی دارد زیرا به دنبال تغییراتی که بوسیله باکتری ها پیدا می کند به دی کومارول تبدیل می شود که ماده ای ضد انعقاد است و عامل حوادث خونریزی دام ها می باشد .

امیرحسین قدیری بازدید : 453 چهارشنبه 23 اسفند 1391 نظرات (0)

گرما برگشته و تابستان در راه است. خورشید بیرون منتظر شماست اما امیدتان را از دست ندهید. در اینجا ‍‍۱۰ راهی که می توانید به کمک آنها گرما را از خود دور کنید، آشنا شوید. 


top-10-ways-to-beat-the-heat.jpeg

امیرحسین قدیری بازدید : 642 سه شنبه 15 اسفند 1391 نظرات (0)

علم اولتراسونیک در زمینه های مختلف صنعتی مثل : ماشین کاری  ، جوشکاری ، کنترل کیفیت ، تمیز کردن و دیگر فرآیند ها کاربرد زیادی پیدا کرده است .

انسان قادر است موج های صوتی با فرکانس 20 تا 20000 سیکل در ثانیه را بشنود موج های صوتی با فرکانس کمتر از 20 سیکل در ثانیه را اینفراسونیک ( فرو صوت ) و  به دسته ای از امواج مکانیکی  که فرکانس نوسانشان بیش از محدوده شنوایی انسان ( 20KHz ) باشد امواج اولتراسونیک ( فرا صوت ) گفته می شود .



تعداد صفحات : 37

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • دعوت به همکاری

    خبرنامه

    برای اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه شیمی نوین عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود.

    در مستطیل اول نام و در مستطیل دوم ایمیل خود را وارد کنید.




    دانلود نوار ابزار شیمی نوین
    Get our toolbar!
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1107
  • کل نظرات : 208
  • افراد آنلاین : 14
  • تعداد اعضا : 11043
  • آی پی امروز : 107
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 131
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,531
  • بازدید ماه : 3,531
  • بازدید سال : 42,143
  • بازدید کلی : 1,589,330
  • کدهای اختصاصی