loading...
شیمی نوین
آخرین ارسال های انجمن
امیرحسین قدیری بازدید : 1497 جمعه 13 اردیبهشت 1392 نظرات (1)

Reaxys یك پایگاه شیمی وب - پایه می باشد كه برای محققان امكان جستجو در حوزه شیمی و علوم وابسته را فراهم می اورد. این پایگاه با انجام جستجوهایی منسجم به منظور كشف واكنشها و مواد شیمیایی با طراحی سنتز و منبع شیمیایی طراحی شده است .

میان پایگاه Reaxys و پایگاه Sciencedirect كنش متقابل وجود دارد كه این قابلیت اكتشاف ساختارهای شیمیایی را بهبود می بخشد . پایگاه Reaxys برای محققان اطلاعات بی نظیری در رابطه با اكتشاف واكنشها و تركیبات داده ها فراهم می آورد و Science direct دستیابی به متون اصلی مورد اطمینان از قبیل متن كامل مقالات داوری شده و بخشهای كتابهای با تاثیر بالارا فراهم می سازد .




حجم فایل: 1.4 MB

Reaxys یك پایگاه شیمی وب - پایه می باشد كه برای محققان امكان جستجو در حوزه شیمی و علوم وابسته را فراهم می اورد. این پایگاه با انجام جستجوهایی منسجم به منظور كشف واكنشها و مواد شیمیایی با طراحی سنتز و منبع شیمیایی طراحی شده است .


این پایگاه به دانشمندان شیمی زمان بیشتری برای خلاقیت و ابتكار میدهد و آنها را قادر میسازد تا در دنیای رقابت برای رسیدن به اهداف خود پیشگام باشند . تعامل در این پایگاه با دقت بسیار طراحی و برنامه ریزی شده است تا استفاده پذیری بالایی داشته باشد .

این پایگاه اطلاعات با كیفیت بالا و استثنایی را فراهم می آورد ، اطلاعاتی درباره واكنشهای شیمیایی و سنتز ، داده های كتابشناختی در تحقیقات شیمی آلی ، شیمی معدنی ، تركیبات شیمی آلی فلزی ، ویژگیهای واقعی و غیره. پوشش تاریخی این پایگاه به 1771 تا اكنون می رسد و بنابراین این پایگاه اطلاعات مهم متون شیمی و پروانه های ثبت اختراع را شامل می شود .


میان پایگاه Reaxys و پایگاه Sciencedirect كنش متقابل وجود دارد كه این قابلیت اكتشاف ساختارهای شیمیایی را بهبود می بخشد . پایگاه Reaxys برای محققان اطلاعات بی نظیری در رابطه با اكتشاف واكنشها و تركیبات داده ها فراهم می آورد و Science direct دستیابی به متون اصلی مورد اطمینان از قبیل متن كامل مقالات داوری شده و بخشهای كتابهای با تاثیر بالارا فراهم می سازد . مقاله ای كه در siencedirect منتشر می شود دارای محتوایی غنی است و خواننده را قادر میسازد تا مستقیما به ارزشیابی اهمیت تركیبات ارائه شده در تحقیقش بپردازد .


محقق می تواند محتوای مقاله را بصورت مستقیم بفهمد و به محتویات جاری در Reaxys پیوند بزند ، كه باعث می شود هر دونفر یعنی خواننده و محقق به افزایش تولید تحقیقاتی بپردازند.


استفاده كنندگان از پایگاه Reaxys چهار گروه عمده از محققین در رشته های زیر هستند كه شامل موارد زیر هستند :


شیمی سنتز: عمق داده های شیمی موجود در پایگاه امكان خوبی را برای شما فراهم می اورد كه به ارزیابی و طراحی بهترین راه و روش ممكن برای سنتز تركیب مورد نظر خود دست یابید. دانشمندان شیمی سنتز از امكانات سایت بهره مند می شوند.


شیمی دارویی : امكانات چند گانه پایگاه Reaxys از داده های معتبر تجربی فراهم آمده كه با دقت از ژورنالها و پروانه های ثبت اختراع انتخاب شده اند .این پایگاه داده هایی با كیفیت بالا برای دانشمندان علوم زیستی نظیر داروشناسان ، سم شناسان ، زیست شیمیدانان فراهم می آورد.


متخصصان اطلاعاتی شیمی : این پایگاه امكان جستجوی مناسبی را برای شیمیدانان برقرار می سازد كه دامنه تاریخی آن از سال 1771 تا به امروز تحقیقات علم شیمی را شامل میشود .


علم مواد : Reaxys دانشمندان علم مواد را قادر می سازد كه داده های ارزشمند اخیر را كه شامل ویژگیها و ساختارهای شیمیایی و فیزیكی است بدست آورند بنابراین قبل از مراجعه شیمیدانان به ازمایشگاه آنها بهتر میتوانند ویژگیهای یك ماده جدید را پیش بینی كنند و تخمین بزنند.





چگونگی جستجو در پایگاه Reaxys:


در قسمت Reaxys Help شما می توانید به اطلاعات جامعی درباره شش قسمت نوار ابزار این پایگاه دست یابید :

Query , Results , Synthesis Plans , History , My Alerts , My Settings


درقسمت Query میتوانید نام یك واكنش ، یك ماده شیمیایی و یا یك عبارت را وارد كنید . در واقع قسمت Query از سه قسمت تشكیل شده است :

Reactions , Substance & Properties , Text , Authors & more


 شما میتوانید عبارت پرسش را به شیوه های مختلف وارد كنید . می توانید یك ساختار یا واكنش را با استفاده از ویرایشگر ساختار بكشید ، به بارگذاری یك ساختار و یا واكنشی كه قبلا ذخیره كرده اید بپردازید و یا نام یك ساختار را تایپ كنید . شما همچنین می توانید جستجوی خود را با استفاده از Save Query ذخیره كنید .


در قسمت Results بسته به نوع پرسش این پایگاه برای شما پاسخهای متفاوتی را فراهم می آورد .


امكان استفاده از Synthesis Plan به سه شكل برای شما فراهم است :


1- با وارد كردن عبارت جستجو در قسمت query و كلیك بر روی قسمت Synthesize به ساختارها در صفحات نتایج لینك برقرار می شود .

2- با بارگذاری یك Synthesis Plan ذخیره شده

3- با كلیك بر روی قسمت New در صفحه Synthesis plan و وارد كردن عبارت جستجو


در قسمت History امكان ذخیره جستجوها و نمایش آنها در یك جدول تاریخی وجود دارد كه شما را قادر می سازد كه در میان جستجو هایی كه انجام داده اید به جستجوی مورد نظرتان برسید. هنگامیكه شما در سایت ثبت نام كنید و اصطلاحا log in شوید امكان دسترسی نتایج جاری و همچنین ذخیره شده قبلی برای شما فراهم است .


در حال حاضر دانشگاه فردوسی مشهد امكان دسترسی به این پایگاه مفید را برای كاربران فراهم نموده است.





حجم فایل: 1.4 MB


پسورد فایل فشرده : www.shiminovin.com


دانلود

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط حسن دربندی در تاریخ 1392/11/06 و 21:32 دقیقه ارسال شده است

باعرض سلامو خسته نباشید خواستم ببینم چطور میشه تو این پایگاه ریکسیس عضو شد یا اگر نرم افزاری داره دانلود کرد؟
پاسخ : سلام،
دوست عزیز نیازی به عضویت نیست. برای استفاده از این سایت می توانید از IP موجود در انجمن استفاده نمایید و از امکانات سایت استفاده کنید.


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • دعوت به همکاری

    خبرنامه

    برای اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه شیمی نوین عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود.

    در مستطیل اول نام و در مستطیل دوم ایمیل خود را وارد کنید.




    دانلود نوار ابزار شیمی نوین
    Get our toolbar!
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1107
  • کل نظرات : 208
  • افراد آنلاین : 159
  • تعداد اعضا : 11043
  • آی پی امروز : 388
  • آی پی دیروز : 303
  • بازدید امروز : 1,426
  • باردید دیروز : 607
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 2,033
  • بازدید ماه : 2,033
  • بازدید سال : 40,645
  • بازدید کلی : 1,587,832
  • کدهای اختصاصی